Overgeslagen opgaven alsnog kunnen maken (parkeren)

Meester Aad deelde dit Idee 15 maanden geleden
In overweging

Is het mogelijk dat als de kinderen opgaven overslaan, ze deze alsnog kunnen maken zonder dat ze de les hele les nog een keer moeten maken? Als wij de overgeslagen opdrachten met de leerlingen hebben besproken zou het fijn zijn dat ze deze opdrachten nog een keertje kunnen maken.

Reacties (8)

foto
139

Dank je voor je idee. We hebben dit inderdaad gepland voor de doorontwikkeling.


Hartelijke groet,Pieter

foto
123

Mee eens!

Sowieso fijn als kinderen wat makkelijker opgaven terug kunnen vinden.

Nummeren & een rijtje onderin (als balk) waarbij ze op een opgavenummer kunnen klikken, zou bijvoorbeeld ook een optie zijn, i.p.v. de navigatie met pijltjes.

Dit geldt wat mij betreft zowel voor toetsen als verwerkingsopdrachten.

foto
119

Helemaal mee eens. Sowieso opgaves nummeren zou veel fijner zijn

foto
89

Eens! En het zou fijn zijn als je bijvoorbeeld de volgende dag de les nog een keer aan kan laten klikken door het kind zodat je er samen nog eens naar kunt kijken. Dus dat je de les nog een keer opnieuw kunt maken maar ook je oude les, dus eerder gemaakte versie van die les, nog terug kunt zien als leering..

foto
82

Ook mee eens!

Daarnaast merkte ik dat overgeslagen opgaven laatst als fout werden gerekend. Er kwamen meerdere kinderen verbaasd bij mij, omdat ze dachten dat ze helemaal geen fout hadden gemaakt. Dit waren de overgeslagen opgaven.

foto
85

Dag Carien,

Overgeslagen opgaven worden momenteel niet goed- noch foutgerekend. Daarmee tellen ze dus ook niet mee bij het aantal goed gemaakte opgaven van een les. Toch worden ze ook niet fout gerekend.

Hartelijke groet,

Pieter

foto
foto
51

Dag Niels,

Bedankt voor je suggestie. Deze wens was al aanwezig en heb hem daarmee samengevoegd. Overigens is het in adaptieve software eigenlijk vaak wenselijker dat een leerling aangeeft wat hij denkt dat het antwoord is, zodat het systeem ook weet dat de leerling het wel of niet snapt en het niveau erop kan aanpassen.

^Pieter

foto
39

Dag Mark,

Bedankt voor je suggestie. Ik voeg hem toe bij de bestaande wens om opgaven te kunnen parkeren.

Je schreef:

Ik zou het fijn vinden dat kinderen even een vraag kunnen overslaan tijdens een verwerkingsles zodat ze bij een vraag door kunnen werken. Wanneer ik de leerling dan kan helpen zou het fijn zijn deze vraag er weer bij te pakken. Kortom een leerling kan een vraag even tijdelijk parkeren, maar ook nog even teruggaan naar een vraag om te herstellen.