Toets per doel kunnen maken

Wendy Janssen deelde dit Idee 7 maanden geleden
Afgewezen

Wij zouden graag ook de functie hebben om de toetsen in delen te kunnen maken.

Reacties (7)

foto
39

Dag Wendy,

Momenteel is het al mogelijk om de toets in delen te maken. Wanneer leerlingen (middels het kruisje) een toets afbreken, kunnen ze die later afmaken.

^Pieter

foto
45

Hoi Pieter,

Excuus mijn bericht is niet duidelijk geformuleerd. Wij zouden graag de toets in delen willen maken, daarmee bedoelen we per doel. Nu moeten de leerlingen de toets in zijn geheel maken. Wij zouden dit ook graag per doel willen selecteren.


Groeten,

Wendy

foto
63

Dag Wendy,

Bedankt voor je verheldering. Als we dit mogelijk zouden maken, zouden toetsen niet meer vergelijkbaar zijn, een belangrijke meerwaarde van toetsen in Gynzy juist het vergelijken is. Het meten van vaardigheid doe je immers al veel betrouwbaarder in de dagelijkse opgaven (zie ook de blog over de functie van toetsen).

Mochten meer mensen het toch graag willen zoals je voorstelt kunnen ze hier op stemmen en reageren. Ik heb hiertoe de titel ook iets aangepast.

^ Pieter

foto
30

Hallo Pieter,


Ik wil hier even op inhaken. Ook mij lijkt het prettig om de mogelijkheid te krijgen de toetsen per doel te maken. Ik begrijp dat de vergelijking dan niet meer mogelijk is maar toch lijkt het me in bepaalde gevallen erg handig. Denk aan leerlingen die je voortoets. Eerste x de volledige toets, vanuit die resultaten ga je met deze leerlingen aan de slag. Je wilt dan achteraf wel kijken of hij/zij de doelen nu wel beheerst, dus nog een keer de toets maken. Het is dan vervelend om de volledige toets te moeten maken. Ook leerlingen met een OPP zouden baat hebben met een toets waarbij je vooraf kan selecteren welke doelen je wilt gaan toetsen.


Karen

foto
27

Ik wil ook nog hierop inhaken, daar ik het ook wenselijk zou vinden om de toets per doel te kunnen maken en delen van toets niet te maken en toch een eindresultaat van de wel gemaakte onderdelen te verkrijgen nl Denk vooral aan rekenen bv staartdelingen, cijferen en bv+ of - sommen tm 20 of tot 100. Voor dit laatste bv hanteren de lln bij mij een getallenlijn op papier en rijgstrategie. Ik wil dat ze deze strategie eigen maken en beheersen. Zou dan fijn zijn als ze dit onderdeel konden overslaan ( nu moeten ze eerst op papier en dan weer invullen antwoord in toets op ipad anders komt er geen totale score ( sterren/kroontje) . Erg omslachtig. Daarnaast zijn er ook altijd kdn die “denken” dat als ze op ipad werken een getallenlijn niet meer nodig is en uit hoofd gaan doen of gokken etc....Dan ga je aan het doel van de les/ het doel van dit onderdeel van de toets mijns inziens voorbij....

foto
27

Bedankt voor jullie toelichtingen Karen en Judith.

^Pieter

foto
foto
17

Voorlopig zullen we deze wens helaas niet gaan realiseren. Het blijkt onevenredig veel werk ten opzichte van de huidige wens. Wel verkennen we andere mogelijkheden om specifiek doelen te toetsen. Stay tuned ;)

^Pieter